Santo Domingo stolica Dominikany...

     Najbiedniejszą część stolicy już wam pokazałam, teraz czas na inne rejony tego miasta, przecież jest wiele ciekawych i pięknych miejsc, które warto zobaczyć...

    Zacznijmy od pałacu prezydenckiego, jest ogromny i pięknie się prezentuje. 


Wyglądem przypomina Capitol w USA, chociaż przewodnik twierdził że jest wybudowany na podobieństwo "Białego Domu", w sumie żeby się nie czepiać, można powiedzie że jest podobny :) 


Jak widać Santo Domingo z jednej stony jest bardzo biednym miastem a z drugiej opływa w luksusach. Taką ciekawostką, jaką opowiedział nam przewodnik, było to, że na schodach pałacu, była kręcona scena finałowa filmu "Ojciec Chrzestny III" Jednak lubię być dociekliwa i jako ze nie miałam pojęcia gdzie ta scena była kręcona, to trochę poszperałam w intrenecie.. I nie znalazłam zmianki w tym temacie i dowiedziałam się ze scena ta była kręcona w "Teatro Massimo" w Palermo.. Więc chyba nasz przewodnik, chciał trochę ubarwić swoją opowieść :)


Nie miałam okazji zwiedzić pałacu w środku, ale i tak ujął mnie swoja wielkością, wyglądem. W takim mieście gdzie wpierw byliśmy zobaczyć slumsy, tak bogaty pałac wydaje się jakby był przeniesiony z innego miejsca... 
W następnym wpisie pokaże wam inne zakątki Santo Domingo, między innymi dom Krzysztofa Kolumba i jego mauzoleum. 

Jak zawsze zapraszam do komentowania, oraz odwiedzenia mojego Facebooka i Instagrama 







Komentarze

Popularne posty