Dubai...

 A co powiecie na Dubaj???

Zwiedziłam to miejsce kilka lat temu, jeszcze przed pandemią. To kraj gdzie zawsze jest ciepło, więc możecie się wybrać na wycieczkę jak u nas jest zimno, oczywiście teraz mamy utrudnienia, bo Covid. Ale jestem dobrej myśli i wierzę, że za jakiś czas będziemy mogli znów swobodnie podróżować. Zacznę od Dubaju, od miejsca, które najbardziej nam sie kojarzy z tym miastem, od Burj Khalifa...


        Czy warto jechać? Na pewno tak. Warto zobaczyć miejsce na globie ,gdzie wszystko jest naj... i na naprawdę wysokim poziomie. Miasto w którym stare łączy się z nowym i nowoczesnym. Piękne  wysokie budowle, nowoczesne hotele, wszystko lśni i błyszczy ;) 

Burj Khalifa, piękny majestatyczny budynek, 828 metrów, winda mknie 10metrów na sekundę,  na 128 piętro jedzie się ponad minutkę, więc czysty ekspres :)Widoki przepiękne, więc z pewnością warte obejrzenia. Tłumy oczywiście są, ale takiej panoramy nie zobaczycie nigdzie..


Patrząc w dół z ponad 140 pięter, budynki które maja po 60 czy 70 pięter są maleńkie. W rzeczywistości trzeba chwile być na miejscu, żeby dotarło do nas jaka to jest wysokość.. I że nie patrzymy na ekran, tylko na realny świat z bardzo dużej wysokości...


Warto też obejrzeć pokaz fontann. To tańcząca fontanna, która porusza się w rytm muzyki, w nocy jest przepięknie oświetlona. To są takie chwile, które warto zapamiętać i zachować na fotografii lub filmie ;)


Gdy ja zwiedzałam Dubaj, to była to największa fontanna na świecie ,teraz w tym mieście maja jeszcze większą, która znajduje się przy głównej promenadzie sztucznej wyspy Palma Dżamira. Nie miałam jej okazji odwiedzić, bo byłam w ZEA kilka lat temu. Więc jeszcze jej wtedy nie było. Ale jeśli się jeszcze wybiorę, a zrobię to z pewnością, to na pewno będę chciała ją zobaczyć. 

    W następnym wpisie, pokażę wam stary Dubaj, przeprawimy się Abra przez Creek. Na bazar, w którym można kupić różne cudeńka z tamtejszych rejonów. 

               Zapraszam również na mój Facebook i Instagram 





Komentarze

Popularne posty